Executive MBA par Kedge Business School
Lieu(x)
En centre (13)
Durée
Total : 680 heures
En centre : 680 heures
Financement
Demandeur d’emploi
Salarié
Diplômes délivrés
BAC+3/4
Prix
Nous contacter
Cette formation vous intéresse ?
Description générale
13 CORE MODULES
Business acumen (4 modules: Business Model Design, Business Ethics
& Social Responsibility, Corporate Strategy, Strategic Innovation)
Leadership & managerial skills (3 modules: Organizational behaviour,
Change management, Leadership across cultures).
Finance (Managerial economics, Financial & management accounting).
Marketing & customer orientation (Market research, Marketing
management)
Global expertise (Geostrategy & geo
- economics, Multinational finance)
ELECTIVE MODULES (choose 2)
Information System Strategy. Supply Chain Management. Project
Management. Negotiation. Communication Strategy
11 SPECIALISATION MAJORS (choose 1)
Brand design and innovation.
Branding Strategy for Business Development.
Driving Ecosystemic Innovation.
Entrepreneurship & Sustainable Development.
Finance.
Global Management.
Resource Management.
Strategic sourcing and Value Creation.
Supply Chain Strategy.
Talent Management.
Wine & Spirits Management.
6 INTERNATIONAL BUSINESS SEMINARS (choose 2)
International trips including: Courses, company visits, Cultural visits,
Intercultural exchanges, business projects and other experiences...
Australia, Brazil, Canada, China, England, India, Korea, Russia, South
Africa, UAE,
USA (California, Oregon, Florida; and Indiana).
1 DEVELOPMENT CENTRE
Individual coaching.
Personal Assessment.
Peer feedback.
Personal career project Roadbook.
Collective workshops: management, personal development, career
development
Business acumen (4 modules: Business Model Design, Business Ethics
& Social Responsibility, Corporate Strategy, Strategic Innovation)
Leadership & managerial skills (3 modules: Organizational behaviour,
Change management, Leadership across cultures).
Finance (Managerial economics, Financial & management accounting).
Marketing & customer orientation (Market research, Marketing
management)
Global expertise (Geostrategy & geo
- economics, Multinational finance)
ELECTIVE MODULES (choose 2)
Information System Strategy. Supply Chain Management. Project
Management. Negotiation. Communication Strategy
11 SPECIALISATION MAJORS (choose 1)
Brand design and innovation.
Branding Strategy for Business Development.
Driving Ecosystemic Innovation.
Entrepreneurship & Sustainable Development.
Finance.
Global Management.
Resource Management.
Strategic sourcing and Value Creation.
Supply Chain Strategy.
Talent Management.
Wine & Spirits Management.
6 INTERNATIONAL BUSINESS SEMINARS (choose 2)
International trips including: Courses, company visits, Cultural visits,
Intercultural exchanges, business projects and other experiences...
Australia, Brazil, Canada, China, England, India, Korea, Russia, South
Africa, UAE,
USA (California, Oregon, Florida; and Indiana).
1 DEVELOPMENT CENTRE
Individual coaching.
Personal Assessment.
Peer feedback.
Personal career project Roadbook.
Collective workshops: management, personal development, career
development
Objectifs
Acquire strong business skills.
- Develop global vision and
international dimension.
- Attain your full leadership potential.
- Achieve your professional aims.
- Enter a worldwide network of
executive MBAs.
- Develop global vision and
international dimension.
- Attain your full leadership potential.
- Achieve your professional aims.
- Enter a worldwide network of
executive MBAs.
Centre(s)
- Marseille - 2ème (13)
Métier(s)
- Chef d'agence commerciale
- Chef d'agence de location de véhicules
- Chef d'agence de voyages
- Directeur / Directrice
- Directeur / Directrice d'agence locale du pôle emploi
- Directeur / Directrice d'un groupe de filiales
- Directeur / Directrice d'unité de services au public
- Directeur / Directrice d'Établissement Public de Coopération Culturelle (EPCC)
- Directeur / Directrice d'Établissement Public et Commercial (EPIC)
- Directeur / Directrice d'Établissement Public à caractère Administratif (EPA)
- Directeur / Directrice d'Établissement Public à caractère Scientifique et Technologique (EPST)
- Directeur / Directrice d'Établissement Public à caractère Scientifique, Culturel et Professionnel (EPSCP)
- Directeur / Directrice d'établissement de coopération intercommunale
- Directeur / Directrice de PAIO - Permanence d'Accueil d'Information et d'Orientation
- Directeur / Directrice de centre de profit
- Directeur / Directrice de filiale
- Directeur / Directrice de mission locale
- Directeur adjoint / Directrice adjointe d'unité de services au public
- Directeur adjoint / Directrice adjointe de PME/PMI
- Directeur général / Directrice générale d'établissement public
- Directeur général / Directrice générale de grande entreprise
- Directeur général / Directrice générale fonction publique et assimilé
- Directeur général adjoint / Directrice générale adjointe d'établissement public
- Directeur général adjoint / Directrice générale adjointe de grande entreprise
- Directeur général délégué / Directrice générale déléguée de grande entreprise
- Dirigeant / Dirigeante d'entreprise privée
- Dirigeant / Dirigeante d'entreprise publique
- Dirigeant / Dirigeante de Société Coopérative Ouvrière de Production (SCOP)
- Dirigeant / Dirigeante de grande entreprise du secteur marchand ou d'établissement public
- Président Directeur Général / Présidente Directrice Générale (PDG)
- Responsable d'agence commerciale
- Responsable d'agence de location de matériel de transport
- Responsable d'agence de placement
- Responsable d'agence de travail temporaire
- Responsable d'agence de voyages
- Responsable d'entreprise d'insertion par l'économie
- Responsable d'entreprise de nettoyage
- Responsable d'unité de gestion d'organisme de protection sociale
- Responsable d'unité de gestion de l'emploi
- Responsable de Petite ou Moyenne Entreprise (PME)
- Responsable de Petite ou Moyenne Entreprise ou d'unité de services au public
- Responsable de centre de profit
- Responsable de maison de l'emploi
- Responsable de structure d'insertion socioprofessionnelle
- Responsable d’entreprise
- Secrétaire général / générale d'établissement public
- Secrétaire général / générale d'établissement public d'enseignement supérieur
Compétence(s)
- Communication interne
- Comptabilité publique
- Dialogue social
- Droit administratif
- Droit commercial
- Droit des affaires
- Gestion administrative
- Gestion comptable
- Gestion de projet
- Gestion financière
- Gouvernance d'entreprise
- Législation sociale
- Management
- Outils de planification
- Prospection commerciale
- Techniques commerciales
- Techniques d'animation d'équipe
- Techniques de communication
- Techniques de négociation
- Économie sociale
Formation proposée par : Kedge Business School
À découvrir